Ahad, 27 Januari 2013

Mariam Kampung Putat

 
Ada nengok ke citer Mariam Kampung Putat

Lakonan si cantik lawa  kebababoomm Hanis Zalikha anak dara Model 80an

 
Tapi ni bukan nak citer pasal Hanis tapi nak citer pasal buah putat dan buah nipah
                                    
Pokok putat dan pokok nipah banyak betul di hutan - hutan sekeliling sungai linggi

Nampak macam sedap je buahnya

Merah menyala seperti jambu air

Selalu merengek nak makan buah putat tapi ayah tak mau layan nafsu anak dia yang bukan - bukan nih

Boleh ayah aku buat dek dan bolayan ajer permintaan anak dia yang cantik lawa kebaboomm nih..ngee

Disebabkan ayah bolayan aje tak dapatlah aku merasa kesedapan buah putat itu

Sebenarnya kata ayah buahnya tak sedap untuk dimakan begitu aje..lebih sedap dibuat ulam kerana rasanya yang kelat

Info putat di sini

Kalau buah putat ayah bolayan tapi bila aku minta nak makan buah nipah terus aje ayah aku pegi tebang pokok nipah tuh...

Aishhh marah ke ayah aku nih...minta nak rasa terus tebang pokok dia la pulak

Takde la tebang pokok deh ...tebang tandan pokok nipah tuh ajer

Kelempak kelempuk bunyinya ayah membelah buah nipah yang keras kulitnya tu

Aku yang berselang - lenang perasan puteri raja tuh hanya tunggu masa aje ngap buah nipah yang sungguh menggoda rasa itu

Rasanya nyerrr memang ada umphhhh dan power sekali.

Korang pernah ke makan buah nipah ni...takde maknenya la pernah makan tu kan...dah agak dah

Inilah setandan buah nipah yang rupanya takla  berjaya mengujakan orang untuk memakannya tetapi mengujakan aku yang kuat makan nihah

                                                            


Tapi untuk aku yang bernafsu nak membedal apa aja hatta batu dan kayu sekalipun...ada ke patut kayu dan batu pun nak telan...hilang akal apa..

Apapun buah putat ke buah nipah ke ianya memang mengundang nostalgia aku seorang nelayan..oppss...anak nelayan lerrrr
































 

 

Tiada ulasan:

Template by:

Free Blog Templates