Selasa, 29 Januari 2013

Kicap Manis Kicap Masin

Salam,

Awal -awal pagi saya dah tercongok depan Mydin USJ. Hajat di hati nak membeli barang - barang dapur yang dah kehabisan.

Ade ke 8:30 pagi saya dah sampai..ingatkan saya la orang pertama sampai Mydin rupanya ada yang lagi awai

Datang pagi - pagi ni bukan apa, senang sikit nak memarking. Tak payah nak berpusing - pusing atau menunggu lama nak cari parking..so banyak keuntungannya jadi orang yang berpagi pagi...rezeki pun murah

Terus naik ke tingkat atas untuk ke pasaraya..rupa - rupanya sekarang ni Mydin ada menyediakan sarapan pagi..secawan kecil dan comel air panas , sandwishes juga bebola ikan. Saya mulanya menolak tapi lepas disua- suakan, amik la juga sekeping dua keping tiga  keping sandwishes dan bebola. Jadilah untuk alas perut so nanti adala energy nak menolak troli...heheh

Selamat datang ke Mydin ! Ucap staff - staff yang beratur di pintu masuk pasaraya...saya pun memberikan senyuman yang paling manis tambahan perut pun dah kenyang..burppppp kata saya membalas ucapan selamat mereka...cehhh tak senonoh betuiii

Senang betul dalam hati, raba itu raba ini, letak balik, belinya idak juga. 

Pergi ke bahagian kucing nak beli tempat bhn buangan anak kucing peliharaan kami. Namanya senang je nak sebut..sebut betul - betul ya...KICAP MANIS...hehehe..tuan punyanya si Daniel yang suka sangat makan kicap manis hatta kalau takde kicap manis tak beseleralah dia makan.. so dia namakan kucing tu kicap manis...hahaha..ade ade aje budak - budak nih

Wah! tempat buangan kucing pun ada macam - mcam bau..bau epal bau strawberry, so saya pilih perisa epal..woho..then saya beli makanan kucing pula

Selepas sesi angkat letak balik campur berangan - angan , saya pun menuju ke bahagian yang nak dituju. Bahagian sayur -sayuran dan ikan - ikanan.

Beli la serba sedikit barang untuk sehari dua , esok - esok saya datang lagi. Memandangkan Mydin hanya depan mata saja dari rumah saya nih..senang la nak datang. Boleh dapatkan ikan dah sayur yang segar bugar selalu

Dah habis timbang menimang, belek - belek, picit - picit ikan, loya - loya..tibalah masa nak membayar..alahai senangnya tak payah beratur bagai..kan besttt bershopping di pagi hari...

Lepas babai - babai  flying kisss bangla - bangla kat Mydin tu apalagi balikla..

Sekian cerita berpagi - pagi di Mydin....











Tiada ulasan:

Template by:

Free Blog Templates